Test - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Ruth Hamels - WaarBenJij.nu Test - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Ruth Hamels - WaarBenJij.nu

Test

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruth

06 Oktober 2008 | Nederland, Amersfoort

Één van de laatste dingen die ik nog moest doen voor mijn vertrek naar Kameroen, is dit eerste bericht schrijven om te testen of ook deze waarbenjij.nu het doet. Wanneer dit bericht geschreven is kan ook mijn laatste to-do-list in de prullenbak en ben ik zo goed als klaar voor mijn vertrek.
De afgelopen tijd heb ik al veel verschillende gevoelens ervaren ten opzicht van mijn te beleven avontuur. Veel zin en vreugde tegenover nieuwschierigheid, angst en verdriet. Het is me allemaal gepasseerd. Niet altijd even leuk, maar ik voel tenminste dat ik een grote stap ga zetten en dat voelt goed.
Inmiddels zijn mijn spullen ingepakt, is mijn afscheidsfeestje geweest en zijn de to-do-lijstjes afgewerkt en zit ik rustig in de tuin van het mooie Nederlandse herfstweer te genieten, moeilijk te beseffen dat ik overmogenochtend in het warme Kameroen landt.
Wat ga ik globaal doen in Kameroen:
Samen met Marjolijne, ook een vierdejaars verpleegkunde student uit Groningen, ga ik mijn laatste stage lopen. In The Apostollic Hospital Banga Bakundu (gelegen in Banga Bakundu, in de Zuid-West Provincie van Kameroen) is Stichting Give Milk Stop Aids een aidspreventieproject gestart. Het project richt zich op zwangere vrouwen en doel is de HIV-overdracht van moeder op kind terug te brengen tot slechts 15% (meer informatie kun je vinden op www.givemilk.nl.) In dit ziekenhuis zal ik stage gaan lopen en om een beetje richting te kunnen geven aan de stage heb ik een aantal opdrachten meegekregen. Een daarvan is het Give Milk Program te evalueren op de kraam- en verlosafdeling van het ziekenhuis. Tevens zal ik werkzaam zijn voor Stichting AROH, die zich meer richt op het geven van hiv- en aidsvoorlichting in de omgeving.
Ik ben 5.5 maand in Kameroen, waarvan ik minstens 4 maanden stage ga lopen. De rest van de tijd is nog in te vullen en ik ben van plan deze tijd goed te benutten om van het land en de mensen te kunnen genieten. Veel belovend volgens mij, want Kameroen wordt ook wel 'Little Africa'genoemd.
Ik ben erg benieuwd naar wat ik ga beleven en zal jullie op de hoogte houden.

Liefs!

  • 14 Oktober 2008 - 13:12

    Anja:

    Ruth!! Ik heb je bericht ontvangen hoor!!
    Heel veel plezier en succes daar!! Ben benieuwd naar je verhalen!!
    Liefs Anja

  • 14 Oktober 2008 - 13:20

    Marleen:

    Hoi Ruth,
    Heel spannend en ik kan me wel iets voorstellen bij die verschillende gevoelens.
    Veel plezier en ik hoop dat je een mooie tijd tegemoet gaat. We zullen je middels de berichten volgen.
    Groetjes, Marleen

  • 14 Oktober 2008 - 13:28

    Maura:

    Het is nu al leuk om je verhaaltje te lezen. Echt leuk geschreven
    Ben echt nieuwsgierig naar je komende verhalen.
    Tot morgen!
    Liefs

  • 14 Oktober 2008 - 14:04

    Iris:

    Lieve Ruth!
    Wat spannend allemaal! Had geen idee dat je al bijna ging! Jelke en ik hadden het er zondag nog over! Goh we moeten ook nog even met ruth afspreken voor ze gaat, haha!
    Geniet van je tijd daar! Ik ben benieuwd naar je verhalen!

    LIefs iris

  • 14 Oktober 2008 - 15:07

    Rianne:

    Inderdaad een leuk geschreven verhaal! Vind het allemaal heel spannend voor je! Geniet ervan zou ik zeggen!
    lfs
    Rianne

  • 14 Oktober 2008 - 15:09

    Hein:

    Hi Ruth,
    Ik hoop dat al je verwachtingen zullen worden overtroffen.
    Goede reis en maak er het beste van.
    Succes
    Hein

  • 14 Oktober 2008 - 17:26

    Fleur:

    Lieve Ruth!!
    Bericht is ontvangen!
    Heel erg veel plezier, leerze, ondekze, ervaarze, genietze en kom terug met een ontzettende lading wijsheid.

    Ik ben nu al benieuwd naar alle verhalen.
    Dikke zoen

  • 14 Oktober 2008 - 18:20

    Anna-Marije:

    Lieve Ruth, zet 'm op!! Erg spannend allemaal, laat t maar gewoon een beetje over je heen komen.. Kijk uit naar je eerste indruk verhalen!

    Kus, AM

  • 14 Oktober 2008 - 19:47

    Anneloes:

    Waaaaah!! het is zo ver!!!! Ik kan het gewoon niet geloven dat je morgen weggaat. Geniet nog even van de familie en hopelijk van Jos ;) en ik kom morgen ruim op tijd zodat ik je nog uitgebreid kan knuffelen!

    Slaap lekker zo! X

  • 14 Oktober 2008 - 22:48

    Daan:

    Hey Ruthje, Ik heb hem gekregen hoor. Sorry dat ik het niet kon redden op je afscheidsfeestje.. Baalde wel hoor. Maar als je terugkomt dan spreken we zoiezo een keer af oke?
    KUS Daan

  • 15 Oktober 2008 - 12:24

    Merije:

    Haaj meid!

    Ik had helemaal niet door dat je nu al ging joh! Ik wil je bij deze ontzettend veel plezier wensen en vooral heeeel erg genieten van het feit dat je aan de andere kant van de wereld zit en elke dag zon hebt!! Genietse!!! Zal met plezier je verhalen lezen!

    Liefs Merije

  • 16 Oktober 2008 - 07:03

    Tanny:

    Hoi Ruth,

    Waarschijnlijk zit je nu dus al in dat mooie kleine Afrika c.q. Kameroen, zonder Amersfoortse herfstkleuren, maar wel met een tropisch zonnetje op je mooie snoetje. Heb je eergisteren nog een sms-je gestuurd, maar denk niet dat dat daar aankomt, of toch??
    Goede vlucht gehad? Samengereisd met je mede-stage-maatje? Al aangekomen bij het ziekenhuisje? De eerste indrukken achter je stevige Hollandse rug? Hoe ga je daar wonen? En zo heb ik nog wel 100 vragen, maar daar zal ik je ( voorlopig althans) maar niet teveel mee belasten in mijn 1e mail.
    Ruth...geniet van het prachtige Afrika met z'n fantastische mensen, zet ogen-oren-en geurontvangers wagenwijd open en laat ons meegenieten.
    Lieve groet van Tanny

  • 16 Oktober 2008 - 12:36

    Carla:

    Dag Ruth,
    Inmiddels heb je ook je eerste Afrikaanse ervaringen er al opzitten.... Ben je goed ontvangen daar? Voelt het een beetje als 'thuiskomen'? We gaan al je verhalen volgen hoor! Lieve groet (vanuit een zeer herfstachtig Amersfoort)

  • 17 Oktober 2008 - 12:18

    Nicky:

    Hee lieve Ruth, hoe is het?! Ik wacht in spanning op je eerste bericht vanuit Kameroen. Vertel!!
    Liefs!

  • 17 Oktober 2008 - 19:20

    Gedien:

    Ruth, dat ziet er geweldig uit wat je gaat doen.Ben heel benieuwd naar je eerste berichten.
    Liefs Gedien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2009

Mijn verjaardag, twee weken ziekenhuis, twee weken

24 Januari 2009

geen groentje meer

02 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!

16 December 2008

Weer een berichtje

16 December 2008

Weer een berichtje
Ruth

Actief sinds 25 Aug. 2008
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 14852

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2008 - 28 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: